Kennisleider, wordt persoonlijk
Onder deze titel verscheen op de blog van TrustTalk een artikel van Jochem Koole.
Jochem helpt als strategisch adviseur kennisintensieve B2B-organisaties om groei te realiseren; reputaties te versterken, leads te genereren en talent aan te trekken. Eerst deed hij dat in loondienst. Sinds enige jaren werkt hij zeflstandig op locatie bij klanten of (online) vanuit zijn kantoor in de Haagse Archipelbuurt.
“Moeten we dat nu wel doen? Die persoonlijke berichten delen.” Het is woensdagochtend. Een groot kantoor op de Amsterdamse Zuidas. Ik zit om de tafel met twee bestuurders van een zakelijke dienstverlener. We praten over medewerkers die persoonlijke berichten op hun eigen social media kanalen plaatsen. Het gaat overigens nog steeds over berichten in de zakelijke sfeer. Alleen geen pure vakinhoud, kennis of expertise. “Ik denk het wel,” zeg ik, “Sterker nog: mensen zullen je eerder vertrouwen op het moment dat je persoonlijker wordt.”